În linii mari:

Plictiseala izvorăște dintr-o stare interioară de tensiune și dintr-o dorință sâcâitoare de a fi salvat de tine însuți.

De multe ori conduce la decizii distructive, cum ar fi relațiile nesănătoase sau consumul de alcool sau droguri.

Stimularea externă ne poate abate atenția de la plictiseală, dar plictiseala reapare deoarece adevărata sa sursă este nerezolvată.
Unele modalități de a rezolva plictiseala includ creativitatea, ieșirile de tensiune și munca.

M-am plictisit! Este o expresie folosită de foarte mulți oameni. Chiar dacă plictiseala se instalează, ea nu se observă. Este acel moment când simți că trebuie să faci ceva, pentru a ieși din acea stare inconfortabilă.

Lumea internă a plictiselii

Plictiseala izvorăște dintr-o stare internă de tensiune, o abordare pasivă a frustrării încărcată de sens. În loc să investigăm plictiseala și să ne concentrăm pe ceea ce o generează, de multe ori căutăm stimularea externă pentru a o îndepărta. 

Divertismentul ne poate distrage atenția , dar plictiseala va reapărea și ne va chinui din nou, deoarece adevărata sa sursă nu este descoperită.

În spatele sentimentului de plictiseală se află o nevoie disperată de a fi salvat de tine însuți.

Această dorință determină adesea comportamente distructive și decizii nesăbuite, cum ar fi relațiile nesănătoase, abuzul de droguri și alcool și asumarea riscurilor periculoase.

Plictiseala este, de cele mai multe ori, o stare neînțeleasă pe deplin și cei mai mulți oameni au senzația că dacă fac ceva(o activitate) scapă de plictiseală. Pe moment, da, dar plictiseala va reapărea până este rezolvată cu adevărat problema.

Ce cauzează plictiseala?

Oamenii identifică și experimentează plictiseala în mod diferit. În unele cazuri, plictiseala poate apărea din cauza:

  • odihnă sau alimentație inadecvată
  • niveluri scăzute de stimulare mentală
  • lipsa de alegere sau de control asupra activităților tale zilnice
  • lipsa intereselor recreative diversificate
  • slaba percepție a timpului

Te poți plictisi în timp ce ești angajat într-o activitate din cauza:

  • pierderea interesului
  • instrucțiuni confuze
  • frica de a greși
  • repetarea activității
  • incapabilitate de a încerca noi activități

În unele cazuri, plictiseala cronică poate fi un semn al anumitor afecțiuni de sănătate mintală, inclusiv depresia.

Simptomul plictiselii

Iată câteva perspective foarte iluminatoare despre plictiseală de luat în considerare:

„Ea a refuzat să se plictisească în principal pentru că nu era plictisită.” — Zelda Fitzgerald

„Dacă găsim viața plictisitoare, ar putea fi pentru că am lăsat-o să devenă plictisitoare.” — Daisaku Ikeda

„Leacul pentru plictiseală este curiozitatea.” — Dorothy Parker

„Să te plictisești este o insultă pentru tine însuți.” — Jules Renard

„Plictiseala: dorința de dorințe.” — Lev Tolstoi

Aceste minți strălucitoare au ajuns la aceeași concluzie: plictiseala este autogenerată, motiv pentru care ea se poate înlătur cu ușurință.

Cum să abordezi plictiseala

plictiseala

Pentru a vă întrerupe răspunsul reactiv la plictiseală, începe prin a investiga ce se află în spatele sentimentului de plictiseală. Ce frustrare a vieții eviți? Cum poți transforma plictiseala în combustibil pentru soluții creative?

De exemplu, m-am simțit plictisit cu câteva momente înainte de a începe să scriu acest articol.

Pentru mine, „plictiseala” semnalează din inconștientul meu că mă înfometez după creativitate . De obicei, acest comportament indică mai multe cauze specifice:

  • Am petrecut prea mult timp consumând media.
  • Sunt blocat într-o rutină care nu se mai termină.
  • Mă simt gol și trebuie să mă reîncarc.
  • Îmi ignor corpul și nu practic o bună îngrijire de sine.

Modalități de a transforma plictiseala în creativitate

Pentru a scăpa de plictiseală, ia în considerare aceste acțiuni:

1. Transformă-ți plictiseala în creativitate.

Scrie, desenează, pictează, dansează… plictiseala este ușor învinsă prin creativitate.

2. Închide telefonul și renunță la rețelele sociale.

Nu mai consuma pasiv media. Nu te inspiră și nici nu te motivează. Cel mai adesea, este o distragere a atenției de la frustrarea ta neabordată.

3. Meditează

Explorarea stărilor tale interne, observarea minții tale și a fi curios despre sursa plictiselii tale este calea către eliberarea de ea.

4. Ajută-i pe cei apropiați

Narcisismul alimentează plictiseala. Ia o pauză de la problemele tale și dă o mână de ajutor cuiva care are nevoie. Terapia de grup este, de asemenea, o modalitate bună de a stimula empatia și de a elibera de izolare.

5. Găsește modalități de acțiune

Plictiseala este adesea o expresie a tensiunii fizice nealinate care alimentează obsesia, ruminația și, ai ghicit, plictiseala.

Plictiseala este o stare, care în general este indusă de fiecare dintre noi. Ești plictisit? Este doar vina ta pentru că ai permis să ajungi în această stare. Nu uita, cu cât ești mai des plictisit cu atât înseamnă că nu îți acorzi timp pentru a te dezvolta personal. Plictiseala poate fi eliminată pe moment prin diverse activități, dar e o să revină iar și iar și iar. Această stare este modalitatea creierul prin care își spune că îl lași prea mult timp să se odinească și nu îi oferi spațiul și timpul ca să lucreze la capacitate maximă.

Întrebări frecvente

De ce mă plictisesc ușor?

Plictiseala poate fi cauzată de mulți factori diferiți, inclusiv scăderea stimulării mentale sau lipsa de control asupra activităților din viața de zi cu zi.

Ce probleme de sănătate emoțională sau mintală pot fi legate de plictiseală?

Pentru unii oameni, plictiseala poate fi folosită ca o modalitate de a se deconecta de la sentimentele sau experiențele negative care pot fi copleșitoare și dificil de tratat.

Care sunt beneficiile plictiselii?

În unele cazuri, plictiseala poate fi de fapt benefică.

De fapt, să te simți plictisit te poate ajuta să încerci activități noi sau să explorezi alte hobby-uri și interese. De asemenea, poate promova conștientizarea de sine și rezolvarea problemelor, încurajându-te să-ți identifici cauza plictiselii, astfel încât să o poți eradica.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.